Stichting 911Events organiseert evenementen voor liefhebbers en bezitters van het automerk Porsche.
De Stichting is ontstaan vanuit de organisatie die in 2007 gestart is met de Porsche Friese Elfstedentocht. Met een 6 koppige organisatie van vrijwilligers is men aan dit eerste Porsche evenement begonnen en is de organisatie met alle andere activiteiten de laatste jaren enorm gegroeid.
Naast de Porsche Friese Elfstedentocht is 911Events ook andere evenementen gaan organiseren zoals de Porsche Snertrit en de Krokusrit. Daarnaast worden gedurende het jaar diverse evenementen georganiseerd of ondersteund waarbij Porsche centraal staat.
Jaarlijks wordt door Stichting 911Events ook bepaald welke goede doelen ondersteund zullen worden. Zo is er een intensieve samenwerking met het Ronald McDonald Huis Friesland waar met de steun van de deelnemers jaarlijks een prachtig bedrag aan gedoneerd kan worden.
Wij nodigen u van harte uit rond te kijken op deze site en natuurlijk bent u als deelnemer of bezoeker meer dan welkom op een van onze evenementen.
Na 15 jaar met veel plezier en energie voor u een enorme hoeveelheid evenementen te hebben mogen organiseren is 911Events toe aan een 'sabbatical' om zich te beraden op nieuwe evenementen voor de toekomst.
Wij blijven echter gewoon bereikbaar via de gebruikelijke communicatiekanalen en zullen ook met enige regelmaat onze nieuwsbrief blijven versturen.
Porsche Nederland presenteert Vers van de Weg: Ultiem rijplezier en een bijzondere culinaire ervaring
Datum: -
Van Noordelijke natuurpracht via zilt Zuidwest naar Limburgs lekkers: ga samen met Porsche op ontdekkingsreis door culinair Nederland. Het Vers van de Weg kookboek biedt Porsche rijders de kans om ’s lands mooiste wegen én gastronomische parels te ontdekken.
Vers van de Weg bestaat uit acht unieke routes door schitterende en diverse regio’s in Nederland. Ultiem rijplezier gegarandeerd langs rivieren, over dijken en in uitgestrekte landschappen. Daarnaast staat ook een bijzondere culinaire ervaring centraal. De routes voeren langs adressen waar (streek)ingrediënten verkrijgbaar zijn die vervolgens gebruikt worden in de bereiding van gerechten: van visafslag tot landwinkel en van boerderij tot fruitautomaat. Iedere route is voorzien van twee recepten die gerenommeerde chef-koks hebben vrijgegeven. Zo leidt rijplezier tot gastronomisch genieten.
Aan de hand van de volgende chef-koks biedt Vers van de Weg een ontdekkingsreis door culinair Nederland: Bas van Kranen (Flore), Dick Middelweerd (De Treeswijkhoeve), Bjorn Massop (Lokaal), Steven Klein Nijenhuis (Herberg onder de Linden), Rik Veen en Roy Schipper (Lutum), Edwin Soumang (ONE), Sanne en Jeroen Achtien (Inter Scaldes) en Stan van Lieshout (The Lemon Tree).
Zij selecteerden ieder twee ingrediënten uit hun eigen regio die seizoensgebonden zijn, en de basis vormen voor de recepten die prijsgeven worden in Vers van de Weg. Van smaakvolle asperges in het voorjaar en zoete aardbeien in de zomer tot stevige palmkool in de herfst en winter. Zo biedt Vers van de Weg de mogelijkheid om het hele jaar door unieke routes te rijden om verschillende ingrediënten te verkrijgen. Het kookboek voert de lezer over Nederlandse wegen langs culinaire adressen waardoor smaakvol rijden en eten samenkomt.
Iedere Porsche rijder kan het digitale kookboek aanvragen, dat inspireert tot het rijden van unieke routes en helpt bij het bereiden van gerechten op sterrenniveau. De smakelijke ontdekkingstocht start op versvandeweg.porsche.nl en is exclusief beschikbaar voor Porsche rijders. Na registratie kan het digitale kookboek eenvoudig gedownload worden, deelnemen kan tot en met zondag 22 juni 2025.
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bron: Pon Porsche Newsroom
Porsche Nederland opent prikkelende tentoonstelling met kunstenaar Casper Braat
Datum: -
In het gloednieuwe Rosewood Amsterdam heeft Porsche Nederland in samenwerking met Casper Braat een tijdelijke tentoonstelling geopend die in het teken staat van innovatie, tijdloos design en vakmanschap.
Casper Braat (1991) verheft het alledaagse tot monumenten van consumentencultuur. In zijn Porsche 911 project ontleedt hij de iconische vormtaal van de auto tot sculpturale symbolen van status en verlangen. De Nederlandse kunstenaar staat bekend om de transformatie van alledaagse voorwerpen tot sculpturen die aanzetten tot nadenken.
Met een scherp oog voor vorm, detail en materiaal onderzoekt Braat de spanning tussen functionaliteit, esthetiek en luxe – thema's die nauw aansluiten bij Porsche waarden zoals innovatie, tijdloos design en vakmanschap. De tentoonstelling is tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen Porsche Nederland, Casper Braat, TORCH Gallery en Rosewood Amsterdam.
In The Gallery van het recent geopende Rosewood Amsterdam is een zorgvuldig samengestelde selectie van Braats werk te zien, die zijn vermogen om het gewone te vergroten tot het buitengewone aantoont. Met materialen als marmer, brons en staal nodigen zijn sculpturen de kijker uit om hun omgeving met verwondering en reflectie te heroverwegen.
Porsche Nederland en Casper Braat geven hiermee als eerste invulling aan The Gallery, een creatieve ruimte die Rosewood Amsterdam beschikbaar stelt aan ambitieuze makers, designers en kunstenaars. De tentoonstelling ademt de sfeer van een werkplaats, en verbeeldt de intense arbeid en het vakmanschap van het creatieproces. Daarmee vertoont het opvallend veel gelijkenissen met de geboorte van Porsche zelf: ontstaan vanuit de vastberaden zoektocht naar de ultieme sportwagen veranderde een ruwe schets in een iconisch sportwagenmerk.
De vrij toegankelijke tentoonstelling Work in Progress is de gehele maand mei te bezoeken in Rosewood Amsterdam (Prinsengracht 432-436, Amsterdam).
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bron: Pon Porsche Newsroom
TopGear over Porsche Macan: ‘Elektrische SUV die goed stuurt’
Datum: -
“De Macan rijdt als een Porsche. Er zit precies genoeg weerstand in het stuur, je hebt vanaf de eerste bocht het vertrouwen dat je binnen de lijntjes blijft. Hij reageert scherp genoeg op het stuur en natuurlijk genoeg op de rem (wat bij EV’s geen gegeven is).”
TopGear reed met de achterwielaangedreven Porsche Macan. Benieuwd naar de hele rijtest? Lees het artikel op de website: https://topgear.nl/autotest/porsche-macan-review-2025-hoe-rijdt-de-goedkoopste-porsche/
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bron: Pon Porsche Newsroom
Porsche 911 Spirit 70: Een tijdloos icoon herleeft
Datum: -
Porsche introduceert de 911 Spirit 70, een exclusieve cabriolet die de essentie van de jaren ’70 en vroege jaren ’80 opnieuw tot leven brengt. Met slechts 1.500 stuks wereldwijd, belichaamt het model de Heritage Design strategie van Porsche, waarin iconische designelementen op een hedendaagse en prestatiegerichte basis samenkomen.
Heritage Design van Porsche benadrukt de 'lifestyle'-dimensie, die staat voor bijzondere modellen binnen de productstrategie van Porsche, met een link naar het rijke erfgoed van het merk. Het eerste model in de reeks was de 911 Targa 4S Heritage Design Edition die in 2020 werd gepresenteerd in de stijl van de jaren vijftig en begin jaren zestig. Met de 911 Sport Classic presenteerde Porsche in 2022 het tweede collector's item uit de Heritage Design-strategie. De 911 Spirit 70 is het derde model waarin Porsche een tijdperk nieuw leven heeft ingeblazen met behulp van iconografische designelementen uit eerdere auto's.
Het derde Heritage Design-model is ook de belichaming van de nieuwe bedrijfsstrategie van Porsche, waarbij personalisatiemogelijkheden verder zijn uitgebreid: Porsche biedt al meer dan 1000 Porsche Exclusive Manufaktur opties. In de afgelopen vijf jaar is de gemiddelde verkoop per auto met Porsche Exclusive Manufaktur opties verdubbeld. Om in de toekomst nog meer individuele klantdromen te kunnen vervullen, wordt de capaciteit van de Exclusive Manufaktur in de toekomst aanzienlijk uitgebreid.
Als technische basis voor de 911 Spirit 70 dient de huidige 911 Carrera GTS Cabriolet met een geoptimaliseerde 3,6-liter boxermotor met elektrische uitlaatgasturbo, elektromotor en nieuwe PDK. Dit resulteert in een systeemvermogen van 398 kW (541 pk) en een koppel van 610 Nm. De prestatiegerichte hybride techniek sluit naadloos aan bij de toewijding aan innovatie van Porsche. “De Heritage Design-modellen bekleden een unieke positie binnen onze productstrategie,” aldus Michael Mauer, Vice President Style Porsche. “Met de Spirit 70 brengen we historische designelementen op een hypermoderne sportwagen tot leven en visualiseren we wat het merk Porsche zo bijzonder maakt”.
De Porsche 911 Spirit 70 valt direct op door de exclusieve exterieurkleur Olive Neo – een rijke, diepgroene tint met een moderne ondertoon – gecombineerd met historisch geïnspireerde decoratieve graphics. Bronzite creëert daarnaast een spannend contrast: het onderste gedeelte aan de achterzijde, het voorste gedeelte en de Sport Classic wielen in ‘Fuchs’ ontwerp zijn gespoten in deze grijs-gouden kleur. De softtop is zwart, evenals het raamframe, wat de unieke visuele aanwezigheid van de 911 Spirit 70 benadrukt.
Opvallende details zijn onder andere de drie decoratieve strepen in zwarte zijdeglans. Dit detail is een verwijzing naar de veiligheidsstickers uit de jaren ‘70: in die tijd werden longitudinale strepen op de carrosserie aangebracht zodat sportwagens gemakkelijker te zien waren in de achteruitkijkspiegel bij hoge snelheden op de snelweg of het circuit. De strepen worden ton-sur-ton voortgezet op de softtop. De Porsche belettering en het ronde startnummerveld (‘Lollipop’) in zwart zijdeglans met een individueel startnummer benadrukken de sportieve traditie van het merk.
Een voorbeeld van het contrast tussen traditie en innovatie is te vinden in het midden van de voorste motorkap: de 911 Spirit 70 draagt een Porsche embleem dat bijna identiek is aan het historische embleem uit 1963. Op de zijschermen bevinden zich goudkleurige 'Porsche Exclusive Manufaktur' badges. Het Porsche Heritage embleem zit op het rooster van de kofferklep. Het ontwerp doet denken aan het embleem van de Porsche 356, dat in de jaren ‘50 werd uitgereikt bij het bereiken van de 100.000-kilometergrens. Andere opvallende details zijn de goudkleurige Porsche belettering en de modelaanduiding aan de achterzijde. De belettering krijgt zijn uitzonderlijke schittering door het gegalvaniseerde vergulde oppervlak.
Vanbinnen onderscheidt de 911 Spirit 70 zich door het iconische Pasha-patroon in zwart en Olive Neo, dat een dynamische beweging in de bekleding creëert. Dit patroon, toegepast op stoelen, dashboard en overige accenten zoals de binnenkant van het dashboardkastje, combineert traditionele textieltechnieken met moderne flockgarens, voor een nog sportiever en comfortabeler gevoel. De decoratieve inleg op de achterzijde van de stoelen en de bekleding op het dashboard zijn ook optioneel beschikbaar in Pasha. De standaarduitrusting omvat tevens een omkeerbare bagagemat in Pasha. De elegante bekleding in Club leder in basaltzwart met decoratieve stiksels in Olive Neo en het basaltzwarte interieurpakket in Club leder zijn ook standaard aan boord.
Het instrumentenpaneel, met een 12,65-inch display, combineert een historisch ontwerp met ultramoderne technologie: de witte wijzers en schalen zijn analoog weergeven en de groene cijfers doen denken aan de legendarische Porsche 356, waarbij de modelnummering elegant is geïntegreerd in de volledig digitale toerenteller. Witte wijzers en groene cijfers kenmerken ook de speciale versie van de aanwezige Sport Chrono stopwatch.
Speciaal voor kopers van de 911 Spirit 70 is een op maat gemaakte chronograaf van Porsche Design beschikbaar, waarin talloze details verwijzen naar het iconische model. Daarnaast omvat de bijbehorende Porsche Lifestyle Collection een assortiment van bijzondere collector’s items waarmee de jaren ’70 in stijl en authenticiteit worden herontdekt. Het assortiment bestaat uit een collectie dag- en sportkleding, lifestyle accessoires en modelvoertuigen.
Als kers op de taart introduceert Porsche een nieuwe app voor de Apple Vision Pro. Deze applicatie dompelt gebruikers onder in de jaren ’70 en biedt de mogelijkheid om stap voor stap hun eigen 911 Spirit 70 te configureren, met inzicht in de iconische designelementen van dat decennium. De introductie van de Porsche 911 Spirit 70 bij de acht Nederlandse Porsche Centra staat gepland voor het voorjaar van 2025.
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bron: Pon Porsche Newsroom
Nieuwe Porsche 911 GT3 snelt over de Nordschleife in recordtijd
Datum: -
De Porsche 911 GT3 is de snelste productieauto met handgeschakelde versnellingsbak op de Nürburgring Nordschleife. Porsche merkambassadeur Jörg Bergmeister verpulverde het vorige record, dat in handen was van een concurrent met een aanzienlijk krachtigere motor, met meer dan 9,5 seconden. Dankzij de uitgebreide doorontwikkeling van alle onderdelen die van invloed zijn op de prestaties, was de handgeschakelde 911 GT3 met Weissach Pakket zelfs 3,678 seconden sneller dan het voorgaande model (992.1) met Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).
“Steeds meer kopers van de 911 GT3 kiezen voor de handgeschakelde zesversnellingsbak. En steeds vaker krijgen we van deze klanten de vraag hoe snel een 911 GT3 met handbak zou zijn op de Nordschleife”, vertelt Andreas Preuninger, Director GT Model Line. “Nu hebben we deze vraag beantwoord, en hoewel we weten dat de huidige variant met PDK aanzienlijk sneller is, hebben we onze officiële rondetijd gereden met een handgeschakelde versie. Zelfs zonder de geautomatiseerde, supersnelle en nauwkeurige gangwissels van de PDK, en met een conventioneel in plaats van elektronisch geregeld sperdifferentieel, schaafde de nieuwe 911 GT3 ongeveer 3,7 seconden af van de tijd van zijn voorganger mét PDK.”
Op een zonnige dag laat in de middag, bij een omgevingstemperatuur van 12 graden en een baantemperatuur van 27 graden, reed Bergmeister zijn run op het 20,832 kilometer lange circuit in de 375 kW (510 pk) sterke 911 GT3 voorzien van het Weissach Pakket. Net als bij de officiële ronde van het vorige model stond de auto op straatlegale Michelin Pilot Sport Cup2 R-banden (255/35 R20 voor en 315/30 R21 achter).
“Toen we besloten om de officiële rondetijd van de nieuwe 911 GT3 met handgeschakelde versnellingsbak vast te stellen, keken we natuurlijk naar wie er bovenaan het klassement stond”, aldus Preuninger. Een concurrent had 7:01,300 minuten nodig om een ronde te rijden op de ingekorte 20,6 kilometer lange versie van het circuit. Dit komt overeen met een tijd van ongeveer 7:05,800 minuten op de volledige ronde van 20,832 kilometer. Dat was voor Porsche de te kloppen tijd. Onder notarieel toezicht stopte de timer voor de nieuwe 911 GT3 bij 6:56,294 minuten, waarmee het vorige record met meer dan 9,5 seconden werd verbeterd.
“De nieuwe 911 GT3 geeft nog meer vertrouwen op de limiet dan het vorige model. Ik was sneller in bijna elke bocht”, verklaarde Bergmeister over het rijgedrag van de sportwagen. “We hebben veel geleerd van de 911 GT3 RS, vooral ten gunste van het chassis. De auto is veel stabieler op hobbels en over kerbstones geworden. En dankzij de 8 procent kortere overbrengingsverhouding wordt er met behoud van het motorvermogen merkbaar meer aandrijfkracht geleverd vanaf de achteras bij accelereren. Ook al zou het nog een paar seconden sneller zijn geweest met de 7-traps PDK, aan deze versie met de handgeschakelde zesversnellingsbak had ik absoluut mijn handen vol tijdens de snelle ronde en daarom was het nog leuker.”
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bron: Pon Porsche Newsroom